teisipäev, 10. detsember 2013

A380

Käes on pühapäeva õhtu... tegelikult juba esmaspäeva varahommik  JA  nädalavahetus oli tõesti super. Reedel oli koolis pidu, kuhu alguses kindlasti minna tahtsin, lõpuks aga kujunes välja, et kell 21 läksid osad kursakad linna ja pidid tagasi koolipeole tulema. Mina plaanisin nendega hiljem liituda, aga aeg läks nii ruttu, et kui lõpuks kella vaatasin, oli see juba peaaegu 11, pidasime Emiliga nõu (tema koduklubi mängis Bundesligas jälle viiki nii et tuju ei olnud just 10+), läksime korraks Simoni juurde ja kui nad siiski otsustasid peole minna, tulin lihtsalt koju ja panin Kättemaksukontori mängima. Nüüd kui hooaeg läbi, saan vaatama hakata! :D Ühesõnaga rahulik õhtu.

Airbus 380 Assembly Line külastus oli planeeritud kell 14 laupäeval, aga ENACist pidime sõitma hakkama juba veidi varem. Näha A380 poolvalmis olekus on muidugi super, aga kokkuvõttes veetsime rohkem aega Airbusi suveniiripoes kui tehases ise. Muidugi, eks tegemist on ju konfidentsiaalse infoga ja nad ei lasegi turiste väga ligi, aga oleks siiski natuke rohkem oodanud. Üks kursavend käis seal koos asjassepühendunud  piloodiga, aga ka neid ei lastud lähemale.
Rohelised lennukid Asiana, Emirates'i ja Qatari sabadega

Beluga, mis on mõeldud erinevate riikide ja tehaste vahel lennukiosasid transportima, liigutab A380 jaoks vaid pisikest sabaosa. Kogu ülejäänud kraam (tiivad, kere) saadetakse Saksamaalt, Suurbritanniast ja Hispaaniast laevadega Bordeaux'sse, hiljem mööda Garonne'i jõge ning edasi treileritega, kus ülegabariidilise veose vedu korraldatakse vaid öötundidel. Nii võib kauba jõudmine sadamalinnast siia aega võtta kolm ööpäeva.

Meie IATOM13
Francesca ja Simon :)
Koju jõudes tegime kamabakesi laupäeva õhtuse šoppingu, mis minu jaoks piirdus enamasti vaid nädalavahetuse söögikraami varumisega, Alex näiteks otsis ka jõulukinke, aga õnneks saab end poes ja igal pool mugavalt tunda, lihtsalt kuhugi diivanile maha istuda ja kõik on jälle très bien!
Tagasi kodus, õhtusöök söödud, kutsus Antnonina mind korraks teed jooma, aga kui tüdrukud lepivad kokku "korraks", siis on see lõpuks alati vähemalt tund. Ja nii oligi, pärast tunnikest jutupuhumist tulin ikka koju, et õhtu mõnusa filmi ja jäätisega lõpetada. Saatsin veel mõned CVd erinevatesse lennujaamadesse, aga eks näis, kuidas ja kas nad vastavad.

Eile ei ostnud Airbusi poest midagi, sest täna oli plaanis Lennunduse jõulumarketile minna. Koht oli enam-vähema sarnane Eesti Lennundusmuuseumiga, masinaid oli vist rohkem, aga pindala kindlati väiksem, ja lennukid vähem hooldatud ka, ma arvan. Siin oli ka Brequet 4,  Mirage'd, Saabid jne

Kuna ilm oli ilus, taevas selge, läksime edasi Pech Davidile - sealt võis isegi Püreneesid näha! Õhtul plaanisime Antoninaga oma kino traditsiooni jätkata, seega Pech Davidilt läksime neljakesi Tomi ja Artursiga otse kesklinna, et 17.30 seansile jõuda ja "Casse Tête-Chinois" näha. Piletid saime, popkorni ka, aga saali jõudes avastasime, et kohti pole - kõik on täis! Nimelt siin piletil kohanumbrit ei ole, ostad lihtsalt ühe pileti ja kes ees, see mees ja saab parema koha. Me leidsime neli kohta täiesti saali erinevates otsades ja läksime seejärel raske südamega hoopis teist filmi vaatama, sest kinos on 14 saali ja keegi ei pane tähele, kuhu sa täpselt liigud. "Zulu" oli hoopis erinev, koguaeg tulistamine, action ja isegi mitte huvitav, jah vaatasime ära, aga pole minu maitse. Pärast pidevaid püstolilaske läksime Capitole'i jõuluturgu avastama. Enacist liitus veel rahvast ja nii me siis jõime vin chaud'i, sõime aligot'd (kartulipuder) ja tegime sätendava jõuluvanaga pilti!

Vasakult paremale ja tagant ette: Alex, Aldo, Rauno, Tom, Etienne, Douwe, Adrian, Arturs, mina, Antonina ja Francesca.

Antonina kalliga
Jõulumelust liikusime pisikesse pubisse, et veel natuke õhtut nautida, kes jõi veini, kes õlut -  tore oli. Küllap said "akud" enam-vähem täis laetud, sest kahjuks või õnneks on enne kojutulekut kümme päeva ja lisaks koolile tahame väljas söömas käia, kursakaaslase sünnipäeva tähistada ja kõike muud tegusat. Kogu selle melu sees tuli väga jõulutunne, mis siis veel kodus saab! :)

1. Nii põnev! :) Mul on nii hea meel, aga veel parem meel on, kui kõike seda juba siin kodus mulle rääkima hakkad! Ootan Sind koju! :)